pühapäev, 9. september 2007

Chamonix

Chamonix’sse jõudsime õhtuhämaruses ja kuna tahtsime reisi teha vastavalt emotsioonidele ja mitte kindlaid sihtkohti planeerides, siis loomulikult me ei teadnud millal me kuhu jõuame ja hotelle kinni panna ei saanud. See osutuski reisi keerukaimaks kohaks, kuna puhkuste perioodil pole vaba ruumi leida just lihtne.

Koperdasime mööda linnakest ringi ja otsisime ööbimiskohta. Lõpuks leidsime hotelli kus oli meile ruumi. Hommikul aknaluuke avades kõrgus meie akna taga taevasse Mont Blanc. Olime lummatud...

Pakkisime endile selga kõikvõimalikud hilbud ja kubujussidena suundusime tõstuki poole, mis meid mäkke viiks. Tahtsime minna hommikul vara, kuna lõunast hakkavad mäetippude ümber kogunema pilved ja vaade saab varjatuks. Meie aga tahtsime maksimumi.
Tõstuk sõitis meeletu kiirusega otse mäkke. 44km/h ja 90%-lise nurga all. Suhteliselt kõhtukõditav tunne oli vaadata kuidas linn su all kaob meeletu kiirusega kribuliseks kogumiks. Aga meie adrenaliinisõltlastena vajamegi kõikvõimalikke sääraseid emotsioone.
Tramm peatus 2309 meetri kõrgusel, kus enam puid ei kasvanud, küll aga natuke rohtu keset kaljuseinu. Lund oli seal juba samuti. Seal sai ringi matkata ja loodust nautida. Tagasiteel me seda tegimegi. Sealsamas kuulsime ka ülevalt tulevat meeletut kärgatust ja õiges suunas vaadates nägime laviini mäest alla liikumas. Päris võimas elamus oli, kuigi laviin tegelikult oli meist kaugel. Aga mägedes olles ei oska kaugust enam adekvaatselt hinnata.

Laviin väga kaugelt zuumitunaVaheplatvormilt suundusime teisele trammile mis pani püstloodis üles. 100%-lise tõusunurgaga. Tõusime 3842 meetri kõrgusele, ehk siis praktiliselt 4 km peale. Igilumi, igijää, hõre õhk, päikesesära, külm tuul ja oigamapanevad vaated ümberkaudsetele mäetippudele.
Meie mäetipp peaks olema kõrgeim koht Euroopas kuhu inimene ilma ronimisvarustuseta ehk siis tõstukiga pääseb. Ei ole 100% kindel, kuid sel juhul siis üks kõrgemaid. Mont Blanc (kõrgusega 4810 meetrit) asus otse meie kõrval ja hulgaliselt hulle oli selle tipu suunas teel. Palju Mont Blanc’ile väljujaid lahkuski meie platvormilt.

Liustik
Siin näha väljujad mäeharjal ja trammid mis suundusid Itaaliasse. Kaalusime samuti Itaaliasse-sõitu, kuid lõppeks ootas meid sõit lõunasse ja mõtlesime, et eks see trammisõit mäetippude vahel ole üsna sarnane. Juba meie mäkke tõusmine läks kahele maksma tuhatkond eeku ja sama asja kordamine oleks olnud küll vaimustav, kuid kardetavalt mitte enam sama elamust pakkuv.
Oleksime tahtnud ka ise kergemat sorti teekonna Blanc’i nõlvadele ette võtta, kuid selleks oleks olnud vaja õigeid riideid, jalatseid ja varustust. Lolli peaga ei taibanud neid alt ka rentida. Siit mõte, et sinna tuleb tagasi minna. Mitte küll tippu vallutama (see pole siiski iga lolli lõbu), kuid natuke seal nõlvadel end proovile panna võiks ju väga broo olla.

Pildil mägironijad Blanc'i nõlval ning nende telklaager.

Mägironijad teel oma sihtmärgi pooleÕhk oli üleval ikka üsna hõre. Nüüd saan aru miks mägironijad kohandumislaagreid peavad. Neil ju veel ka suured seljakotid seljas ja raske ronida. Isegi meid ajas platvormile ehitatud majas mõnest trepiastmest üles liikumine korralikult hingeldama. Kui aga hetkeks seisatad ja lased kehal harjuda, siis hakkab tohutult hea. Ikka väga hea kohe. Kui pärast poolt päeva mäel alla läksime, avastasimegi juba kogunema hakkavad pilved mäetippude ümbert ning ka Blanc’i tipp polnud maapinnalt enam näha. Eks ta ju pilvedest palju kõrgemal... Veider oli ka ise nii kõrgel pilvede kohal seista. Kui veel mõelda, et lennuk Saaremaale lendab umbes 3 km kõrgusel ehk siis ligi kilomeeter allpool seda kus meie hõredat õhku nautisime... Poolele mäele tagasi jõudnud, käisime natuke matkamas. Mõned fotojäädvustused ka sellest:

Tunne nagu maailma serval Käisin mööduvale trammile lehvitamas
Maailma serval on kohvik - kõlab peaaegu nagu Vennaskonna lugu
Lebo
Uute avastuste poole

Kicu ütles ...

Siia oleks lisada üks hulljulge jutt enda kogemusest samas kohas. Aga kohe ei viici pikalt kirjutada. Kirjutan ehk teinekord.

Autor on selle kommentaari eemaldanud.